Dag 4 - La Balme de Sillingy - Doussard Annecy

16 juni 2014 - Doussard, Frankrijk

's morgens wakker geworden en het licht in de camper willen aandoen, maar er sprong een zekering. Mits ik de camper gehuurd had, wist ik niet waar ik moest beginnen zoeken. Geen enkel licht werkte nog in de camper. Ik heb toen samen met enkele behulpzame mede-camperaars die ook op de camperplaats stonden en meer ervaren waren gezocht naar de zekeringen, maar waren nergens te vinden. Ik heb toen contact opgenomen met de verhuurfirma en toen te horen gekregen dat de zekeringen onder de bestuurszetel zitten. Een Frans koppel heeft mij toen uit de nood geholpen met een nieuwe zekering. Deze toen vervangen en alles werkte terug. Zo ook bijgeleerd en vanaf nu altijd reservezekeringen meenemen! Het Franse koppel heb ik hartelijk bedankt en toen ging ik mijn reis verderzetten. Ik was toen nog altijd van plan om richting de Mont Cenis te reizen. Maar nog eens alle weerberichten doorgenomen en toen toch beslist om in de buurt te blijven, namelijk aan het prachtige meer van Annecy.

Even een camping gezocht in de boek en opgebeld. De camping lag in het dorpje Doussard, op het einde van het meer. Ik heb toen het prachtige meer afgereden tot aan de camping La Serraz http://www.campinglaserraz.com/. Een echte aanrader! Het was nog 's ochtends en mij eerst rustig geïnstalleerd op de camping, om daarna te voet het dorpje te verkennen. Wat vooral opviel waren de vele skydivers vanop de vele bergen. Het was dan ook een stralende dag. Er was nog een marktje aan de gang en heb dan ook gekeken om wat inkopen te doen.

De rest van de dag nog genoten van het zwembad op de camping en een stuk van de fietsroute gedaan vlak naast het meer van Annecy! Heel mooie uitzicht op het meer! 'S avonds genoten van de sfeer op de camping en ook nog aan de praat geraakt met een nederlands koppel die Alpe d'Huez hadden gedaan met de wagen en zo'n 2 weken op de camping blijven. Hoe leuk het er ook is, morgen zet ik mijn tocht verder!