Dag 5 - Doussard Annecy - Argelès Sur Mer

17 juni 2014 - Argelès-sur-Mer, Frankrijk

De volgende ochtend was ik al vroeg wakker en besloot ik na bij de lokale bakker in Doussard een ontbijt te halen mijn reis verder te zetten. De bestemming voor vandaag is richting Perpignan om te eindigen aan Collioure (Argelès Sur Mer). Dichtbij het begin van de Pyreneeën en de grens met Spanje. Hiermee waren al mijn plannen om verder richting Italië en de bloemenrivièra te reizen opgeborgen voor deze reis, vooral door het slechte weer op de bergpas die ik ging doen (Col du Mont Cenis). De rit vandaag is zeker niet te onderschatten +/- 600 km. Maar toen zou ik toch een paar dagen in de regio blijven. Voor ik vertrok nog eerst even in Doussard getankt bij een lokaal tankstation, waar de tijd nog stil is blijven staan. Tijdens de rit had ik veel geluk, de files voor en dus rond 14u00 al in Argelès Sur Mer, een kustdorpje. Het zoeken naar de camping kon beginnen, na enkele keren rondrijden vond ik de ingang van Camping Les Criques de Porteils http://www.lescriques.fr/. Ik had deze camping al tijdens mijn voorbereidingen uitgezocht, maar toen niet meer verder mee bezig geweest omdat ik niet deze richting ging uitgaan.

De camping bestaat uit verharde staanplaatsen speciaal voor campers en verderop kan je ook een gewone plaats kiezen, deze zijn soms wel zeer krap en moeilijker te bereiken, maar het zicht op zee is wel adembenemend! Doordat ik nog beperkte ervaring had met het rijden met mijn camper koos ik voor een verharde standplaats. Ze ontvingen mij hier trouwens in het nederlands, wat ik niet verwacht had. Als je nieuw binnenkomt op de camping mag je mee op een golfkarretje en zo kan je je plek op de camping uitkiezen. Verder biedt de camping 2 zwembaden, een kleine superette en een restaurant. Na mij geïnstalleerd te hebben wou ik met de fiets nog even het dorpje Collioure verkennen, maar dit was niet te onderschatten, doordat dit toch al het begin van de Pyreneeën was. Ik besloot van het morgenochtend nog eens te proberen, na een goeie nachtrust.