Dag 6 - Argelès Sur Mer - Collioure

18 juni 2014 - Collioure, Frankrijk

Deze ochtend in de superette van de camping een verse baguette en croissants gaan halen, niets zo goed als in Frankrijk en blijkbaar was ik niet de enige die er zo over dacht. Daarna nog even gaan genieten van het zicht op zee met een stralende zon erop.

Ik wou nog eens een poging doen om met de fiets naar Collioure te gaan. Ik heb onderweg via enkel wijnvelden gereden en kwam daar 2 franse mountainbikers tegen en die hebben mij toen voorgereden naar het dorp zelf. Het was er behoorlijk druk, dat kwam omdat er op woensdag markt bezig was. Ik besloot om er ook even rond te kijken en ondertussen het dorpje te verkennen. In Office Du Tourisme vond ik ook nog wat extra informatie en kreeg ik een plannetje mee.

Collioure is op zich niet groot, de markt was wel de moeite. Ik kocht er aan het kippenkraam iets om smiddags te eten. In de late namiddag ben ik dan nog eens te voet teruggeweest, omdat het toch wel beter te doen was, zonder mountainbike is deze regio met de fiets niet echt aan te raden. 's avonds heb ik het restaurant eens uitgeprobeerd op de camping en dit is mij goed bevallen, een soort van vis met frieten. Ondertussen samen met de nederlanders op de camping genoten van de WK-match op groot scherm, Nederland moest deze avond spelen en dus heb ik maar mee gesupporterd.