Dag 3 - Champsevraine - La Balme de Sillingy

15 juni 2014 - La Balme-de-Sillingy, Frankrijk

Ondertussen al een gewoonte geworden van wakker te worden met het fluiten van de vogeltjes en de opkomende zon. Terwijl het gisternavond nog fel waaide is het weer nu toch aan de betere kant :). Eerst even een baguette met een tas 'instant' koffie eten en daarna de fiets terug op het fietsrek en alles klaarmaken om mijn route verder te zetten. Rond 9u30 passeerde ook nog de bakker langs de camperplaats en heb er nog een extra baguette gekocht voor onderweg. Voor de volgende bestemming ging mijn keuze naar La Balme de Sillingy dichtbij het meer van Annecy dus op naar de Alpen en dat was tijdens de rit duidelijk te merken, prachtige streek om door te rijden. Ook een eerste soort haarspeldbocht genomen en was toch ff opletten. De camperplaats ligt eigenlijk bij een meer waar er gevist wordt, maar ook gewandeld en gepicknickt. Het was zeer druk, want het was heel mooi weer, op de camperplaats stonden er maar een 4-tal campers. Ik had wel iets meer van de plaats verwacht, want buiten een gewoon kraantje en een plek om vuil water te lozen was er geen voorziening. Het was wel een zeer mooi meer, met rond om rond wandelpad en mogelijkheid om wat aan sport te doen. Er was ook een restaurant/bar. Voor de rest was er ook nog een soort van miniatuur tuintje maar daar ben ik niet binnen geweest. Mits het zondag was heb ik mij 's avonds een geïmproviseerde pasta maaltijd klaargemaakt in de camper. 's avonds kwamen er nog een aantal campers bij. Mits ze verder slecht weer uitgaven richting de Mont Cenis was het uitkijken wat ik morgen ging doen, richting Italië of de plannen volledig omgooien.