Dag 2 - Heiderscheid (Luxemburg) - Champsevraine (Frankrijk)

14 juni 2014 - Champsevraine, Frankrijk

Rond 10u terug de reis verder gezet, eerst nog aan de overkant van de camperplaats aan de camping gaan afrekenen voor de voorbije nacht, ik wou ook nog vers water bijtanken en het vuil water ledigen, maar er waren er nog een aantal van dezelfde mening, dus ben ik maar vertrokken richting Frankrijk, eerst nog even getankt in het dorpje in Luxemburg. Ik dacht van snel de Franse grens te bereiken, maar zeker nog tot de middag heb ik met de nodige omleidingen in Luxemburg rondgereden, dorpje in dorpje uit, maar zo wel veel gezien. Uiteindelijk de snelweg bereikt richting Metz/Nancy, maar ook daar een omleiding (!), dus File, maar ah, op vakantie, geen haast :). Uiteindelijk vlotjes kunnen doorrijden en terug de laatste 50 km op kleine boerewegjes om in het kleine dorpje Champsevraine de camperplaats te bereiken. Daar stond al 1 camper geparkeerd. Er stond een man die net terugkwam van een montainebiktocht en vroeg hem in m'n beste frans of er in de buurt een supermarkt was, maar dat was toch 8 km rijden. Toen ik daar aankwam was er in het nabijgelegen dorpje een Colruyt! Daar wat inkopen gedaan en terug gereden naar de camperplaats, waar ondertussen al 2 extra campers plaats hadden genomen, ik parkeerde mij naast een Duits koppel. Heel vriendelijke mensen, ze hebben mij geholpen om water bij te tanken en ook geleerd hoe ik het chemisch toilet moest ledigen. Ze waren onderweg naar Spanje. Aan de camperplaats is er ook nog een soort van miniatuur treinspoor, waarschijnlijk voor kinderen in de zomer. Terug moeilijke tv ontvangst met het kleine DVB-T antennetje op de camper, mede door de bomen die de ontvangst verstoorden. Na een lekker stukje lokaal frans vlees op de grill zat de 2de dag er ook op. Op naar La Balme de Sillingy