Dag 8 - Argelès Sur Mer - Carcassonne

20 juni 2014 - Carcassonne, Frankrijk

Ik was al vroeg uit de veren om mijn reis verder te zetten, eerst nog ontbeten en daarna mij verder klaargemaakt om terug te vertrekken. Aan de camping afgerekend en nog eens vers water bijgevuld en het vuil water geloosd. In Argelès Sur Mer heb ik nog getankt aan de Intermarché voor ik verder reed richting Carcassonne. Iets na de middag kwam ik aan op camping La Cité http://www.campingcitecarcassonne.com/. Toen ik mij ging aanmelden bij de receptie werd ik terug tot mijn verbazing in het nederlands aangesproken, de man die de camping uitbaat was oorspronkelijk vlaming, maar is samen met een franse en haar dus gevolgd naar Frankrijk. Ik kreeg een leuke plaats dicht bij het zwembad toegewezen en ging mij installeren. Het was zeer warm! Het eerste wat ik gedaan heb is met de fiets gaan kijken voor een winkelcentrum om inkopen te doen en iets te eten. De man aan de receptie had het mij op een plannetje uitgelegd en ik vond dan ook snel de winkels. In de Mc Donalds heb ik toen gegeten, de eerste keer fast food tijdens de reis. Nadien ben ik het oude stadsgedeelte van Carcassonne gaan ontdekken. Dit is echt wel eens de moeite om te zien, de kleine steegjes in de omwalde stad. Een verfrissend drankje was welgekomen met de hitte. Terug op de camping heb ik nog even genoten van het zwembad, wat hier merkelijk groter was dan in Argelès Sur Mer. Later op de avond kwamen er nog meer mensen toe op de camping. Deze camping is ideaal om Carcassonne te gaan bezoeken, op wandelafstand en toch rustig gelegen. Morgen terug een lange rit voor de boeg.